Irenka

27. dubna 2015 v 21:27 | Maryška |  U soudu
Dnes mám chuť se zmínit o posudcích ze školy. Učitelé, a jsou mezi nimi různé týpky, se mají kvalifikovaně vyjádřit k žákovi, v tomto případě to bylo pro soud. Tento učitel se možná považoval za vtipálka, možná ne, to nepoznám, a níže podepsaný ředitel tak samo, neboť společně vydali toto o nebohé Irence, školou povinné.

Cituji:
"Irena má za poslední pololetí (3 měsíce) 118 omluvených hodin. Absence je častá, vždy však omluvená. Spolupráce rodičů či prarodičů se školou je nulová. Irena se projevuje velmi impulzívně, a to v jednání se spolužáky a často i s učiteli, nezřídka zaujímá opoziční stanovisko jen proto, aby byla v opozici. Jinak je optimisticky založená a povětšinou veselá, ale díky své vznětlivosti se u ní nálady střídají častěji než námořníci v nevěstinci.
Prospěchově se Irena pohybuje ve stojatých vodách průměru, ačkoliv její intelekt svědčí o nevyužitém potenciálu, který by ji mohl dostat na špici. Jako důležitou skutečnost bych rád dodal, že je Irena kuřačka, jakožto i polovina jejích vrstevníků, a občas jí pochybí finance v třídním fondu.
Jinak je bezproblémovou žákyní a klasickým příkladem nezletilého dítěte vyrůstajícího v neúplné rodině bez zjevného zájmu ze strany otce či matky o její školní život."

Přepadla mě obrovská zvědavost se s Irenkou seznámit. Bez rodičů i prarodičů se takhle umí holka prosazovat? To je u mě borka! Nedivím se, že si jí pan učitel všimnul! Na cigára si vezme z třídního fondu, do školy téměř nechodí, když už se v ní ukáže, tak je v opozici, aby byla v opozici. Možná má pan učitel rád Cimrmany, a tehdy bych snad měla jasno. Taková opozice, ta může mít stovky podob! A co ti námořníci? Jak to s nima chudák Irenka má?
Já jsem z toho posudku pochopila, že Irenka nebude žádný blbec. To je jasné už s těma stojatýma vodama. V takových stojatých vodách se může schovat i línější štika, která by v jiných vodách byla na špici. Možná Irenka na špici je, jen vy to, pane učiteli, nevidíte! Vypadá to, že jste zplodil pěkný pamflet! To si od vás Irenka nezaslouží, abyste ji tak hanlivě nazýval: -bezproblémovou. Vždyť bezproblémoví jsou jenom blbci, a Irenka má intelekt, který může být na špici! Proč jí vlastně neumožníte, aby se rozvinula? Vždyť ona je jistojistě nejméně tak veselá jako vy! Jak rád by ji Cimrman vyučoval, posunoval dál, a vy ji takhle odbudete! Jestli ho máte aspoň trochu rád, ihned si od něho něco nastudujte- minimálně pedagogickou šesterku.
Uvědomujete si vůbec, jaké mistrovské triky musí Irenka používat, aby přesvědčila rodiče, že se do školy nemá chodit? Vždyť ona docílila toho, že jste je ani jednou neviděl! A to chce nějakého filipa!
Dokázal byste vyrůstat bez zjevného zájmu rodičů či prarodičů, a přitom zůstat veselý a optimistický? Na to se musíte Irenky ptát, a ne, jestli z třídního fondu ubylo pár korun. Taková hloupost! A není to náhodou z vaší strany pouhá podezíravost? To bych taky mohla ukázat na vás, že jste je vzal vy, že? Jak byste se pak bránil? A jak se má bránit to nebohé dítě, vyrůstající v neúplné rodině? Nezlobte se, pane učiteli, není snad na pedagogické fakultě zkouška z psychologie? Nebo sociologie? Víte, co by za to Irenka dala, kdyby nemusela kouřit? Ale co má dělat, když polovina vaší třídy hulí? Nebo ji to naučili rodiče, když ještě měli zjevný zájem. A kde na to nebožačka má vzít peníze, když jí vyčítáte kdejakou korunu z třídního fondu? Na co teda ten fond máte? To nemáte nějaké jiné, bohaté rodiče, kteří mají zjevný zájem, a ty drobné díry ve fondu zalepí? Kdybyste jen trošku hledal, tak byste našel. Ale vy zřejmě hledat nechcete. Anebo - už to mám: vy chcete být v opozici! Přiznejte se, že chcete být v opozici jen proto, abyste byl v opozici! Teď jsem vás prokoukla.
Zeptal jste se někdy nebohé Irenky, co dělala ve svém volném čase - těch 118 hodin- za školou? Třeba se trápila, neměla s kým kouřit, musela se skrývat někde po cizích bytech, bůhví s kým... ani radši nedomýšlet! Byl jste někdy za školou? Víte, jak je to těžké? Vsadím se, že jste byl šprt a ve škole ani hodinu nezameškal. Potom takovým žákům nemůžete rozumět! Vždyť to je kumšt, někde se skrývat a u toho zůstat veselý a optimistický, nechtěla bych to zažít. Irenka je náhodou mistrem svého oboru, a vy o ní- že nevyužitý potenciál! Takové impertinence! Kdyby vás někdo v jednom kuse tepal, taky byste byl taky impulzívní, to si pište. Nezlobte se, pane učiteli, ještě musí hodně vody uplynout, než vy pochopíte, co vlastně ta nebohá Irenka prožívá.
Nechtěla bych být soudkyně. Takový posudek se dá jen těžko rozlousknout. Jaká podle něho vlastně Irenka je? Nakonec bude nejlepší, když si soudkyně Irenku předvolá. Jen tak si lze udělat nefalšovaný obrázek o tak výjimečné osobnosti, jakou Irenka musí být. Pak si společně můžou spočítat i ty námořníky v nevěstinci.
A vám, pane učiteli, doporučuji: je plno hezkých zaměstnání, kde využijí váš potenciál. Určitě nějaký máte, jsem si tím jistá, jen jste ho doposud neobjevil…

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama